måndag 18 maj 2009

Konfirmerad tjej här



Hejhej!
Har varit inaktiv i ungefär en vecka. Förlåt så mycket för det.. Men ja - jag får väl berätta om lite spännande saker som hände i helgen!
I lördags blev jag konfirmerad - och det gick jättebra. Stammade väl lite under läsningen och så - men i helhet tycker jag att jag klarade mig rätt bra :)
på bilden ser ni hur jag såg ut - utan kåpan då förståss :)
Efter konfirmationen åkte vi hem och hade bjudning - lite fika och tal från farmor och pappa.
På kvällen när alla gått hem åker familjen och köper en fet påse godis till Eurovision song Contest och sen bänkar vi oss för att glo på festivalen. Tyckte för en gångs skull att det var rätt vinnare. Urgullig, bra sångare och fin låt - kan det bli mycket bättre??
Tydligen tyckte Europa också det.

"I'm in love with a fairytale
Even though it hurts
Cause i don't care if i lose my mind
I'm already cursed"

Idag blev man nästan klar med SO arbetet. Affishen då - det känns rätt skönt..
Väl hemma satte man sig ute i den gassande solen, och stekte sig lite med en bok i handen.
Läste ut boken. Hihi.
"Dit man längtar" av Ylva Karlsson. Måste säga att språket inte är riktigt min stil i litteratur, lite märkligt och utan kommatecken osv. Men boken var rätt okej ändå.
Den handlade om en tjej, Hedvig, som lever i framtidens samhälle - där fattiga och rika har delat upp sig och knappt känner av varandra. I vilket fall som helst får Hedvig kontakt med den "fattiga världen" och ser allting som hon inte visste fanns.
rätt fin handling, men som sagt är språket inte riktigt favoriten...
Ska nu rensa garderoben...

Puss och pusssss <33

Inga kommentarer:

Besök f.o.m 4 aug 2009

Website counter

Leta i den här bloggen