fredag 1 maj 2009

Valborg

Go Kväll allesammans. Premiärinlägg!

Har bestämt mig för att börja blogga nu. Ska bli jättekul, och sen vore det ju lite kul ifall jag kunde få lite läsare också =)

Idag - eller igår nu när klockan har slagit tolv för exakt 23 minuter sedan - var det Valborgsmässoafton. 29 april.
Dagen började med att man slets upp tidigt då man hade tandläkartid klockan 7.55 . Suck. Jaja. Mest goda nyheter - även några lite lagom läskiga sådär. Fick reda på att jag hade lyckats borsta bort hålen man fick bekräftade förra gången - YIPPIE! Tänkte jag. " Nu slipper jag borra". Men inte länge till. Det visade sig att jag hade lite extra djupa gropar i vissa tänder - vilket gör att tandbortsen inte kommer åt smutsen i groparna. Därför bör jag laga dem - och självklart måste man borra... Ja, så var det med de goda nyheterna.
Det som känns bra är att det är "i förebyggande syfte" istället för " att laga ett hål".
Efter tandläkarbesöket bar det av åt skolan - där man nu satt och planerade dagen. Ja, ni hörde rätt. På Kunskapsskolan följer man en individuell målsättning, och arbetar efter den, vilket gör att man får planera sin dag själv - fylla den med föreläsningar, kommunikationspass och "workshops".
För mig blev det en rätt lugn dag ändå - trots "sista veckorna-stressen". Fick redovisat steg 22 i Engelska. Ett steg kan man förklara som ett kapitel, fast lite längre, så det tar ungefär 2-3 veckor att göra, vissa är svårare och tar längre tid -och vissa är lättare och tar kortare tid. Men genomsnittet är antagligen två veckor.
Det som är bra med kunskapsskolan är att man jobbar i sin egen nivå - så även om du går i sexan kan du arbeta på nians MVG-nivå eller t.o.m gymnasiets.
Just nu arbetar jag, som går i åttan, på nians G-nivå, och det är då målen för G under nians vårtermin. Så det är jag rätt stolt över. Men trots detta är det en stor stress - för man ska komma till steg 30-35 (någonstans däremellan) för att få ett MVG i nian..
jaja - nog om det.
Efter skolan planerade man lite med kompisarna om morgondagen - det blev bestämt tider till den lilla grillkväll på stranden vi tjejer ska ha.
Det ska bli jättemysigt - hoppas bara vi hittar drivved... Annars blir det ju inte mycket till grillning... :)

När man kom hem fick man städa rummet - kusiner ska nu komma och fira valborgskvällen med oss - om några timmar. Sedan var man med kusinerna, hoppade lite studsmatta, snackade och satt vid datorn.
Vid åtta blev det dags att gå till bålet - och där tog jag några bilder, blev faktiskt riktigt nöjd med vissa. Jag har valt ut några favoriter som jag lägger in här.

Nu sitter jag här, och klockan bara springer iväg - det klockslag jag sade i början av inlägget stämmer inte alls längre :P
Ska nog gå och sussa nu.
Dröm sött

Mathilda




1 kommentar:

alexandra sa...

Gillar bilden längst ner! :)

Besök f.o.m 4 aug 2009

Website counter

Leta i den här bloggen