lördag 2 maj 2009

Tack för en superkul kväll!

God jagvetintevad !
Ja, vad säger man när klockan är 01.00?
God natt är ju inte riktigt rätt..
Jaja. Kom hem för ca en timma sedan, efter att ha varit på stranden och grillat. MysigtMysigt.

Det var bara vi tre tjejer, Ellinor, Emma och jag, och det var superkul. Vi hade förberett oss med bananer, choklad, mashmallows, chips och godis och var nu upprymda inför kvällen.
Om ni undrar varför vi hade chips med oss på en grill kväll så var det för att Ellinor var väldigt sugen på att grilla chips av någon anledning - nu förstår jag ju varför, men det gjorde jag inte förrän jag hade smakat ett grillat chips - det var supergott, konstigt nog.

Kvällen började vid sjutiden, och vi gick till havet för att lägga upp en eld på stranden. Men det var väldigt stenigt, och det blåste rätt mycket, men så hittade vi ett majbål - som inte hade bränts då det blåst för mycket igår - och satte oss i lä bakom det. Där gjorde vi en liten, mysig lägereld och använde ved från bålet. Perfekt =)
Först envisades jag med att försöka elda upp lite drivved - har nämligen hört att lågorna blir lite blågröna då, pga. saltet, men det var inte alls så även fast det är inte riktigt rättvist att säga så - för vi fick aldrig igång elden riktigt med drivveden - det var först när vi lade på lite torra granris från majbålet som det tog fyr...
Sedan grillade vi lite mashmallows, chips, gjorde hajkbanan och smällde i oss godis. Smaskens!
Sedan blev det lite showdans på den lilla gräsplätten, och mycket, mycket skratt.
När klockan började närma sig tio och solen gick ner började det bli lite kallt, så vi stack hem till Ellinor och spenderade den sista timmen där, innan min buss(sista bussen..) gick.

Tack älsklingar för en riktigt härlig kväll fylld med skratt, skrik, prat, lek och förståss en massa onyttigheter.
Det här får vi göra om <3

Ska sova nu. puss!

Inga kommentarer:

Besök f.o.m 4 aug 2009

Website counter

Leta i den här bloggen