lördag 9 maj 2009



Hejhej.

Känner mig lite nere. Inte bara för att jag börjar bli sjuk. Alldeles täppt i näsan och har haft ont i halsen. Utan också för att ingen kommenterar min novell på www.dikta.se ...
Ville gärna ha lite konstruktiv kritik. Men nästan ingen kommenterade. Har bara fått en enda kommentar. Hur piss är inte det?!
Jaja... förutom dessa faktorer var dagen bra. Började klockan sex på morgonen då solen obarmhärtigt och utan ånger väckte mig. Så jag slet ner persiennerna och somnade om. Sedan hörde jag hur klockan ringde. 8.30. Jag hade ställt den på 9.00 eller 8.50. Men den ville väcka mig tidigare. Inte uppskattat. Så jag stängde av den och kurade ihop mig i sängen. Det senaste minnet efter det var när jag hörde hur det ringde på dörren.
Jag gick upp ur sängen och gick fram till dörren. Tur var att det bara var mamma och pappa som kom hem efter lite shopping.. =)
Men så såg jag vad klockan var - 9.45. Min kompis Emma skulle komma 10.00, så jag slängde på mig lite kläder och åt frukost.
Sedan pluggade jag och Emma SO i 4-5 timmar... Det känns rätt skönt att vi gjorde det eftersom vår "läxa" är klar nu.
Efter det var Emma tvungen att sticka hem till hästarna och jag gick ut med vovsingen. Kände fortfarande att magen och halsen inte var riktigt okej, men jag klara mig tänkte jag och stack ut.

Väl hemma hade mamma värmt pizza och sen åkte vi till stan för att shoppa. Men fick inet köpt. Var inte riktigt på shoppinghumör. Kände det så fort vi var i en klädesaffär. Ville inte köpa ngt.. =/
Så det slutade med att mamma och jag satt och fikade - jag tog en juice och en fet chokladbulle i snöbollsstorlek. MUMS! fast efteråt mådde inte magen så bra... =(

Hemma gick jag och la mig på sängen och började läsa boken "dit jag längtar" av Ylva Karlsson. Tycker om historien den berättar, men språket är inte riktigt min stil.

Dagens middag var färsk lax(mums!) med färsk pasta och hollandaise-sås. Ljuvligt... =)

Okej, diggar verkligen mitt hår på bilden X) hahahahah. (obs! gammal bild)

Och nu sitter jag här och skriver. Kanske tråkar jag ut er. Ska sluta med det. Pusshej.

Inga kommentarer:

Besök f.o.m 4 aug 2009

Website counter

Leta i den här bloggen